انسان ها نیمه موز هستند و یک ورق کاغذ می تواند تا ماه برسد. حقایقی از این دست غیر منطقی و دیوانگی به نظر می رسند اما مواردی که در ادامه بیان می شوند 100 درصد واقعی هستند.

- چشم انسان به اندازه ای حساس است که اگر کره زمین مسطح بود می توانستید یک شمع روشن را در تاریکی از فاصله 20 مایلی (32 کیلومتری) مشاهده کنید. دورترین شی قابل مشاهده با چشم غیر مسلح کهکشان آندرومدا است که در فاصله 2.6 میلیون سال نوری از کره زمین قرار دارد.

1

- اگر تمام فضای خالی بین و در هر اتم تشکیل دهنده تمامی انسان ها را بردارید می توان کل نژاد بشر را در حجم یک حبه قند جای داد. نوع بشر (یا اتم های تشکیل دهنده ما) 99.9999999999999 درصد فضای خالی هستند. در تئوری، اگر کل فضای خالی را حذف کنید بشریت می تواند در حجم یک حبه قند جای بگیرد.

- آلاسکا شمالی‌ترین، غربی‌ترین و شرقی‌ترین ایالت آمریکا محسوب می شود.

2

 

ادامه مطلب

در شناختی که از بدن انسان به دست آورده‌ایم، اکثر آنچه هنوز قادر به درک آن نیستیم به مغز ما باز می‌گردد. سؤالات زیادی

۱ – رؤیاهایی شیرین!

از هر کسی بپرسید که رؤیاها چگونه به وجود می‌آیند جوابی متفاوت به شما خواهد داد، این حقیقت به این علت رخ می‌دهد که هنوز کسی نمی‌داند رؤیاها چگونه و از کجا به وجود می‌آیند. یک احتمال این است که خواب دیدن به علت تمرینات مغزی که با تحریک سیناپس‌های بین سلول‌های مغز همراه می‌شود به وجود می‌آید، اما نظریه‌ی دیگر این است که انسان در باره‌ی آرزوها، احساسات و وظایفی که در طول روز مغز به آن توجه لازم را نشان نداده رؤیا می‌بینند و این فرآیند می‌تواند به استحکام افکار و خاطرات منجر شود. به طور کلی دانشمندان بر این نکته توافق دارند که خواب دیدن در طول مرحله‌ی REM صورت می‌گیرد، اما برای این سؤال که این رؤیاها از کجا و چگونه می‌رسند و آیا تمامی آن‌ها زاییده‌ی مغز ما است هنوز جواب روشنی وجود ندارد.

از مرگ و زندگی، آگاهی و خواب و احساس وجود دارد که هنوز جوابی برایشان یافت نشده است.

ادامه مطلب


 

مواد غذایی و نوع تغذیه نقش موثری در سلامت بدن دارد. مصرف برخی مواد غذایی و بخصوص زیاده‌روی در آن به مرور به مسدود شدن رگ‌ها منجر می‌شود و مشکلات اساسی در گردش خون و ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی ایجاد می‌کند.

بدون شک خودتان نیز بهتر می‌دانید که یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در بین مردم جهان بیماری‌های قلبی عروقی است. در مقابل، مواد غذایی مفیدی نیز وجود دارد که به پاکسازی و تمیزی رگ‌ها کمک می‌کنند و گنجاندن آن‌ها در برنامهٔ روزانه مانع از ابتلا به بیماری‌های گوناگون می‌شود. در این مطلب شما را با مواد غذایی تمیزکنندهٔ رگ‌ها بیشتر آشنا می‌کنیم.

نتایج برخی از پژوهش‌ها نشان می‌دهد که تصلب شرایین (گرفتگی رگ‌های خونی) یکی از بیماری‌های رایجی است که سالانه جان تعداد بیشماری از مردم را در سرتاسر جهان می‌گیرد. این بیماری یکی از مشکلات پیچیده‌ای است که مناطقی از بدن مانند سیستم ایمنی و غیره را درگیر می‌کند. البته زمانیکه رگ‌ها دچار گرفتگی می‌شوند علاوه بر تصلب شرایین، مشکلات دیگری مانند پرفشاری خون و بیماری‌های قلبی نیز دامن فرد را می‌گیرد؛ در نتیجه یادتان باشد که داشتن تغذیهٔ مناسب می‌تواند روش خوبی برای پیشگیری از این بیماری‌ها باشد.
 

ادامه مطلب

چشم ها
دلیل وجود ابرو ها این است که از ریخته شدن عرق به داخل چشم ها جلو گیری کند.
دیابت اولین علت نابینایی در آمریکا است.
انسان در هرسال بیش از 6 ملیون بار پلک می زند.


 
موها
یک مرد معمولی حدود 5 ماه از عمر خود را صرف اصلاح موهای صورت می کند.
مو دومین بافت در بدن است که سریع ترین رشد را دارد. مغز استخوان رتبه ی اول را دارد.
موها وناخن ها از یک ماده تشکیل شده اند.


 
مغز
حدود 20 درصد از اکسیژنی که تنفس می کنیم به مغز می رود.
شما نمی توانید خودتان را قلقلک بدهید. چون مغز میداند که می خواهید به بدن خود دست بزنید بنابراین بر خلاف وقتی که چیز دیگری به بدن شما برخورد می کندعکس العمل نشان می دهد.

ادامه مطلب

در این گزارش آمده است: اگر چه این آپارتمان بسیار کوچک است، اما تجیهیزات مدرنی دارد. در اتاق خواب یک تختخواب با نرده ای بین دو دیوار وجود دارد.

رادیو چین: به گزارش یکی از سایت های آمریکا، در ورشو، پایتخت لهستان آپارتمانی وجود دارد که مساحت کل آن تنها 46 متر مربع است.

این آپارتمان در بین دو ساختمان بلند با عرضی حدود 1.2متر و پهنای 36 حدود 0.9 متر ساخته شد.

به گزارش رسیده، این آپارتمان توسط یاکوب چتسنل، معمار لهستان با هزینه هفتاد هزار یورو است طراحی شد. اتگار کرت، نویسنده وفیلم ساز اسراییلی در آن سکونت دارد.

در این گزارش آمده است: اگر چه این آپارتمان بسیار کوچک است، اما تجیهیزات مدرنی دارد. در اتاق خواب یک تختخواب با نرده ای بین دو دیوار وجود دارد.

دستشویی آن هم مجهز به کاسه توالت و سردوش بوده و در آشپزخانه هم یخچال کوچکی وجود دارد که می توان دو آب میوه در آن گذاشت. کرت از این آپارتمان بسیار راضی بوده و می گوید "نور اتاق کافی و آپارتمان خیلی راحت است."

باشگاه خبرنگاران - عکاسی در اندونزی از ژست یک مارمولک که گویی با برگ در حال گیتار زدن است تصویری جالب را به ثبت رسانده است.
 

دنیای مهندسی امروز، دنیای عجایب است؛ ساختارهای عجیب و شگفت انگیزی که در نقاط مختلف جهان به وفور دیده می شوند. از میان این عجایب معماری، بناها یا برج هایی هستند که ظاهرا در تضاد کامل با اصول پذیرفته شده و مسلم پنداشته قرار دارند؛ بناهایی کج که به دلیل شکل و نوع معماری شان قابل توجه هستند و ناخودآگاه این ضرب المثل معروف را به یاد می آورند که «خشت اول چون نهد معمار کج/ تا ثریا می رود دیوار کج»

معروف ترین بنای کج شده جهان، برج پیزا در ایتالیاست، اما نمونه های متعدد دیگری از این موارد را می توان در دیگر ساختمان ها یا بناهای شناخته شده جهان دید. بعضی از این ساختارها عمدا و براساس طرح اولیه به صورت کج ساخته می شوند؛ مانند برج پارک المپیک (Olympic Park’s Tower) در شهر مونترال کانادا که با 165 متر ارتفاع و 45 درجه انحراف نسبت به سطح زمین، بلندترین برج کج شده جهان است.

از دیگر نمونه ها، می توان برج های دوقلو دروازه اروپا (Puerta de Europa) را نام برد که در سال 1996 با 114 متر ارتفاع در شهر مادرید اسپانیا تکمیل شدند؛ نخستین برج های دوقلوی کج جهان که هرکدام 15 درجه انحراف دارند. برج دروازه پایتخت (Capital Gate) در ابوظبی نیز به دلیل ویژگی های خاص معماری اش، در سال 2010 به عنوان «حد عالی برج کج ساخت دست بشر» در رکوردهای جهانی گینس ثبت شد. این برج 35 طبقه ای، 160 متر ارتفاع دارد و 18 درجه به سمت غرب منحرف شده است.

اما برخی از ساختارها بدون قصد قبلی و به مرور زمان کج می شوند و ظاهری باورنکردنی به خود می گیرند. بعضی از آنها باکمک فناوری های امروزی پایدار شده اند و برخی همچنان در حال انحراف هستند. این ساختارها در اثر عوامل طبیعی چون زلزله، بستر نرم یا محاسبات اشتباه سازنده کج شده اند. در صورتی که یک سازه روی زمینی نرم ساخته شود، ساختمان دچار نشست نامتقارن می شود که این موضوع در مورد ساختمان های بلند بیشتر محسوس است.

درواقع با گذشت چندین سال یا در مواردی حتی تا یک قرن، این نشست نامتقارن به میزانی افزایش می یابد که کجی سازه کاملا مشهود می شود. اگر جلوی این نشست نامتقارن گرفته نشود، ممکن است سازه تخریب شود و خسارات غیرقابل جبرانی به جا بگذارد. در ادامه با برخی از مشهورترین بناهای کج شده جهان آشنا می شویم.

ادامه مطلب

آداب و رسوم قبل از عید نوروز!!

 
آداب و رسوم قبل از عید نوروز باستان

خانه‌ تکانی

اصطلاح خانه تکانی را بیشتر در مورد شستن، تمیز کردن، نوخریدن، تعمیر کردن ابزارها، فرش‌ها و لباس‌ها که به مناسبت فرا رسیدن نوروز صورت می‌گیرد، به‌کار می‌گیرند. در خانه ‌تکانی که سه تا چهار هفته طول می‌کشد، باید تمام وسیله‌هایی که در خانه است جابه‌جا، تمیز و تعمیر بشوند و دوباره در جای خود قرار بگیرند. بعضی از وسیله‌های سنگین وزن مثل؛ فرش‌ها، تابلوها، پرده‌ها و وسیله‌های دیگر فقط سالی یک‌بار، آن هم در خانه‌تکانی نوروزی جا به جا و تمیز می‌شوند. در برخی از شهرهای آذربایجان، نخستین چهارشنبه‌ی ماه اسفند (چهارشنبه موله) به شستن و تمیز کردن فرش‌های خانه اختصاص دارد.

ادامه مطلب

یک گروه طراحی پس از ماه ها تلاش به ایده ای جالب رسیده است و آن هم کرم های نجات هستند. این کرم های نجات می توانند به راحتی به میان آوارها رفته و با سنسورهای خود اطلاعات لازم را به بیرون ارسال کنند.

باشگاه خبرنگاران - زلزله های شدید باعث خراب شدن ساختمان ها و محبوس شدن افراد زیر خروارها خاک و آجر می شود. در این زمان نجات دادن انسان ها و بدست آوردن آمار افراد زنده زیر آوار بسیار سخت است.

استفاده از سگ های زنده یاب و دستگاه های مختلف یکی از راه های بدست آوردن آمار انسان های زنده است اما دقیق ترین آن ها نیست از این رو دانشمندان به دنبال ساخت وسایلی هستند که می تواند با بیشترین سرعت و کمترین دردسر این آمار را به ما بدهد.

یک گروه طراحی پس از ماه ها تلاش به ایده ای جالب رسیده است و آن هم کرم های نجات هستند. این کرم های نجات می توانند به راحتی به میان آوارها رفته و با سنسورهای خود اطلاعات لازم را به بیرون ارسال کنند.

بر روی این کرم ها همچنین یک دوربین به همراه میکروفن نصب شده است تا در صورت مشاهده افراد از زنده بودن آن ها آگاه شود. این دستگاه می تواند با اطمینان بالا به عمق بیشتری رفته و باعث زنده ماندن انسان های بیشتری شود.
 


ادامه مطلب

انسان ها یا حیوانات  خارق العاده و عجیب الخلقه در هر گوشه ای از دنیا پیدا می شوند.

سنت ثبت برخی کارهای خارق العاده یا عجیب در کتاب رکوردهای گینس چند دهه ای است که باب شده است و البته برخی به واسطه خصوصیات مادرزادی و ژنتیک و برخی دیگر با انجام برخی کارهایی که دیگران از آن امتناع دارند یا حتی کارهای عجیب و غریبی که شاید خیلی ها مایل یا قادر به انجام آن نباشند سعی می کنند نام خود را وارد این کتاب کنند.



در آلبوم تصویری زیر برخی رکوردهای گینس که تا کنون شکسته نشده است می آید:



 باباقوری ترین چشم های دنیا : کیم گودمن آمریکایی با قابلیت خروج قرنیه 1.2 سانتی متر از بیرون حدقه چشمش در سال 2007 عنوان بیرون ترین چشم دنیا را در رکوردهای گینس به نام خود ثبت کرد

 


 

ادامه مطلب

بدن انسان یکی از مظاهر شگفت انگیز جهان هستی محسوب می شود. تنها در نظر گرفتن این حقیقت که حدود 50 تریلیون سلول به صورت هماهنگ فعالیت می کنند تا انسان قادر به انجام کارهای خود باشد می تواند توجه ما به شگفتی های بدنمان را بیش از پیش جلب کند. در ادامه برخی حقایق جالب توجه درباره بدن انسان را بیان می کنیم.

 

 

ادامه مطلب

مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهند موز خواص فراوانی دارد و می تواند جایگزین داروهای شیمیایی شود.

استرس متابولیسم بدن را بالا می‌برد و همین مسئله باعث پایین آمدن سطح پتاسیم در بدن می‌شود. با مصرف موز به خاطر محتوی بالای پتاسیمی که دارد می‌توانید این تعادل را ایجاد کرده و عملکرد قلبتان را طبیعی کنید.

دانشمندان با انجام آزمایشات و مطالعاتی بر روی داوطلبان زیادی دریافتند آن دسته از بیماران دیابتی و کلسترول بالا که روزانه یک عدد موز مصرف می کنند می توانند قند خون خود را بهتر کنترل کنند و دچار چاقی و اضافه وزن نشوند.

گفتنی است، با خوردن روزانه یک عدد موز می توان تغییرات هورمونی که باعث چافی و اضافه وزن می شوند را از بین برد و همچنین مشکات پوستی را درمان کرد.

نتایج مطالعات نشان می دهند دانشمندان با تهیه عصاره هایی از موز و استفاده از این میوه در داروها در تلاشند تا اثر شیمیایی میوه ها را تا حدودی کاهش دهند.



تركیبات شیمیایی موز


در صد گرم موز مواد زیر موجود است:

انرژی 100 كالری
آب 70 گرم
پروتئین 8 گرم
چربی 2 گرم
قند 6/5 گرم
كلسیم 8 میلی گرم
فسفر 25 میلی گرم
آهن 7 میلی گرم
سدیم 1 میلی گرم
پتاسیم 370 میلی گرم
ویتامین A صدونود واحد
ویتامینB1 پنج میلی گرم
ویتامین B2 شش میلی گرم
ویتامینB3 هفت میلی گرم
ویتامین C ده میلی گرم

ادامه مطلب

 

همه خیال می کنیم وقتی می خوابیم همه اعضای بدن هم زنگ خاموشی می زنند و همه با هم به استراحت دسته‌جمعی می پردازیم. اما این تصور اشتباه است. ما می خوابیم و برخی اعضای بدنمان همچنان بیدار هستند و سر خود فعالیت هایی انجام می دهند که ما روحمان هم خبردار نمی شود.
 


کلیه‌ها سرعت خود را کاهش می دهند


در طول روز، کلیه ها بسیار سریع کار می کنند و به موجب آن آدم بارها دستشویی می رود. اما در طول شب و هنگام خواب، کلیه خیلی خوب می داند که ما باید استراحت کنیم و برای اینکه بدخواب نشویم، سرعت فعالیت های خود را کم می کند. البته این کار باعث می شود تا از فیلتر کردن سموم از خون هم دست بکشد. اما به محض بیدار شدن، این ارگان دوباره به وضعیت نرمال و سرعت زیاد خود باز می گردد. برای همین است که وقتی از خواب بیدار می شویم، نخستین کاری که می کنیم رفتن به دستشویی است. ادرار صبحگاهی اصولا تیره تر و بدبو تر از ادرار معمولی است.
 


دندان قروچه کردن


به هم ساییدن دندان ها در خواب دو دلیل دارد. یکی به واسطه استرس و تشویشی است که فرد دارد. این نوع دندان به هم کشیدن موقتی و در مواقع خاص (هنگام اضطراب) صورت می گیرد. نوع دوم برای افرادی است که هر شب این فعالیت را در خواب انجام می دهند و دلیل آن نیز این است که فک و دندان های آنها توازن و هم‌ردیفی استاندارد را ندارد. این کار می تواند موجب شکسته شدن دندان ها بشود.
 

 

ادامه مطلب

آیا شما هم جزو آن کسانی هستید که وقتی کسی به شما پیشنهاد انجام دادن کاری را می‌کند، فوری می‌گویید از ما دیگر گذشته؟! یا برعکس فکر می‌کنید که خیلی زود است که در آغاز جوانی صاحب شرکتی شوید یا اختراعی را ثبت کنید؟

آیا شما به محض عبور از مرز سی سالگی حس می‌کنید که دیگر شکیبایی و توان انجام کارهای بزرگ و قبول ریسک‌های بزرگ را ندارید؟

آیا شما زیاد برای کسانی که شما را ملامت می‌کنند و در شرایطی که هنوز بیشتر عمرتان باقی مانده، شما و استعدادتان را از دست رفته می‌پندازند، ارزش قائل می‌شوید.

اگر بلایی سر ما نیاید و کمی مواظب سلامتی خودمان باشیم، امید به زندگی ما حدود ۷۰ تا ۷۵ سال است و جالب است بدانید که تا آخرین سال‌های زندگی هم ما می‌توانیم منشأ تحولات بزرگ باشیم.

البته نباید این حرف را اشتباه درک کنید و تصور کنید که می‌توانید با خیال اینکه همیشه فرصت هست، خیالبافی کنید و فرصت را از دست بدهید.

اما شاید این پست باعث شود که به خود آیید. همه هم‌نشینانی را که جز اتلاف وقت و افسردگی چیزی برایتان نداشته‌اند، ترک کنید. پیش‌فرض‌های منفی را دور بریزید، آستین بالا بزنید و با ارزیابی دقیق از خودتان و استعدادهایتان، سعی کنید یک انقلاب کوچک در درون خود ایجاد کنید.

در این مطلب با هم مرور می‌کنیم که کارآفرین‌ها و رؤسای شرکت‌های بزرگ دنیا، عملا از چه سنی فعالیت خود را شروع کردند.

البته در همین آغاز متن باید متذکر شوم که سنی که منظور ما از «شروع» فعالیت این نیست که این بزرگان قبل از نقظه عطف زندگی خود کاری نمی‌کردند و بیکار بودند و مهارتی نداشتند.

آنها چون شمایی که استعدادها و توانایی‌های نهانی دارید، هر کدام مهارت‌ها و استعدادهایی داشتند، منتها در یک زمان ویژه، این استعدادها، ناگهان به صورت انفجاری، پرده‌برداری می‌شدند.

بنابراین در رشته پست‌هایی تاریخچه شرکت‌های مهم و مؤسسان آن را خیلی مختصر و مفید مرور می‌کنیم، تا ببینیم که مؤسس یا مؤسس‌های آنها، در زمان تأسیس شرکت خود چندساله بوده‌اند.

 

ادامه مطلب

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


لبخند چیزی فراتر از نشان دادن خوشایند بودن چیزی است. تحقیقات روانشناسی ۱۰ فایده لبخند زدن را بیان می‌کنند. آدمها همیشه لبخند می‌زنند، مخصوصاً وقتی در جمع هستند اما لبخند فقط نشان دهنده شاد بودن آنها نیست. ما از لبخند برای اهداف خاص اجتماعی استفاده می‌کنیم زیرا لبخند می‌تواند پیام‌های مختلفی را به دیگران برساند. در زیر به ۱۰ روشی که می‌توان از لبخند برای فرستادن پیام درمورد قابل اعتماد بودن، جذابیت، اجتماعی بودن و ویژگی‌های بسیار دیگر درمورد خودمان استفاده کرد، اشاره می‌کنیم.

ادامه مطلب

شاید خیلی از مردم کره زمین در طول زندگی فرصت دیدن غار های بزرگ و زیبا که در زیر زمین قرار دارند را نکنند، به همین دلیل عکاسان ماجراجو برای نشان دادن این شگفتی های زیبا به عمق این غار ها سفر می کنند و عکس هایی فوق العاده می گیرند. Robbie Shone یکی از این عکاسان ماجراجوست، او با سفر به عمیق ترین و بزرگ ترین غار های شناخته شده سعی در عکاسی از دنیای زیبای زیر زمین دارد. او مشکل کمبود نور برای عکاسی را به روش های خلاقانه ای حل کرده و با شجاعت و شهامتی که دارد در حال آویزان بودن از یک طناب نازک هم از این دنیای شگفت انگیز عکاسی کرده است.

 

ادامه مطلب

اهالی یک قبیله نپالی قرن هاست که شغل دشوار و پرخطر اجدادشان را دنبال می کنند: شکار عسل از کوهپایه‌ها! شغلی که خیلی وقت ها به قیمت جانشان تمام می شود اما حتی مرگ هم آنها را از بالا رفتن ارتفاع چند ده متری با طناب باز نمی دارد.
 

شکارچیان عسل در پای صخره آتش بزرگی برپا می کنند و با دو چوب بلند بامبو از طناب بالا می روند تا با یک چوب زنبورها را از کندو بیرون کرده و با چوب دیگر موقعیت سبدی را که قرار است کندو را در آن بیندازند تنظیم کنند؛ کار دشواری که البته خیلی وقت ها با سقوط شکارچیان عسل، مرگ آنها را بر صخره های کوهپایه ای هیمالیا رقم می زند.
 

ادامه مطلب

 

سیزده بدر 1391,نحسی سیزده بدر,دروغ سیزده بدر,تاریخچه سیزده بدر

سیزده بدر

 

سیزده بدر

سیزده بدر سیزدهمین روز فروردین ماه و از جشن های نوروزی است. در تقویم‌های رسمی ایران این روز (سیزده بدر) روز طبیعت نامگذاری شده‌است و از تعطیلات رسمی است.برخی بر این باورند که در روز سیزده بدر باید برای راندن نحسی از خانه بیرون روند و نحسی را در طبیعت به در کنند. بعد از سیزده به در، جشن های نوروزی پایان می پذیرد.

ادامه مطلب


خانـواده، عشـق، حرکـت!


تعطیلات برای بیشتر خانواده ها مزه سفر می دهد و سفر به تعطیلات مزه روزهای تازه و شادتر را داشتن، حتی اگر به جایی تکراری برویم مثل شمال یا جنوب یا شهری تاریخی و... اما مسافرت "پــــول" می خواهد و نمی توان منکر مخارج سفر شد، خصوصا اگر در زمان تعطیلات قصد سفر داشته باشیم که متاسفانه همه چیز گران تر می شود ...

اما می توانیم با توجه به بودجه ای که داریم سفری را برنامه ریزی کنیم و حتی برای مدت کوتاه چند روزه حال و هوایمان را تغییر دهیم تا روزی که اوضاع اقتصادی بهتر شود و بتوان با فراغ بال بیشتری به سفر رفت. در آستانه روزهای بهاری نوروز که بسیاری دلشان می خواهد تنی به سفر بزنند و چمدان ببندند و از خانه و شهری که هر روزِ سال در آن چشم باز کرده اند به جایی بروند، پیشنهادهایی داریم برای داشتن یک سفر ارزان قیمت تر که شامل سفرهای داخلی و خارجی می شود.


ادامه مطلب

 

متن های زیبا برای تبریک سال نو

 بهار یک نقطه دارد نقطه آغاز بهار زندگیتان بی انتها باد سال نو مبارک

عکس هایی از خیابان هایی در دنیا که نامهای ایرانی دارند


خبرآنلاین:
خواهرخواندگی بین شهر‌ها و کشور‌ها یکی از قرارداد‌هایی است که از مدت‌ها قبل بین کشور‌هایی که با هم مشترکات فرهنگی، هنری، تاریخی و... دارند باب است. مثلا شما در دل آمریکا می‌توانید خیابانی به اسم تهران و محله‌ای به اسم پرشیا ببینید که خب در نوع خود بسیار جالب است. گزارشی که قرار است بخوانید درباره همین "خواهر‌ خواندگی" و "برادر خواندگی" بین ایران و کشور‌های مختلف

ادامه مطلب

بیابان ها بدون شك بسیار زیبا هستند اما داستان هایی كه درباره ی آن ها گفته شده، حكایت از خطرناك بودنشان دارد. آفتاب سوزان، شن هایی كه به سنگینی می شود بر آن ها گام برداشت، بی آبی، توهم و سراب و مرگ. بله، بیشتر ما از بیابان چنین تصوری داریم. اما پارك ملی ماراننسز كه به یك صحرا می ماند، زیبایی های منحصری به فردی را دارا است و دریاچه های كوچك زلال آن، مناظری حیرت انگیز در این منطقه پدید آورده اند.

اینجا نامش بیابان است. اما نه رنگ و رویش به بیابان می ماند و نه آب و هوایش. اینجا یکی از زیباترین بیابان های دنیاست که قدم گذاشتن به خاک سفید و مرطوبش شما و هر گردشگری را شیفته می کند. جایی که روی نقشه با نام "بیابان سفید برزیل" مشخص شده است. بیابان سفید برزیل را می توان از جهاتی، بهشت بیابان گردان دانست. این صحرا، در شمال شرقی برزیل واقع شده و مساحتی برابر با 1000 كیلومتر مربع دارد. نكته جالب اینجاست كه علیرغم بارش باران و وجود آب، هیچ گیاهی در اینجا نمی روید.

در دریاچه های این بیابان، ماهی هایی یافت می شوند كه تخم هایشان توسط پرندگان دریایی به اینجا آورده شده است. این بیابان ساكنانی نیز دارد كه به ماهیگیری می پردازند و در فصل های گرم و خشك، برای كار كردن در زمین های كشاورزی، به مناطق اطراف صحرا می روند. منظره ی شن های سفید و دریاچه های آبی رنگ، بسیار حیرت انگیز است و به راستی ارزش دیدن را دارد.

عکس هایی از عجایب خارق العاده و زیبای صحرای سفید برزیل

عکس هایی از عجایب خارق العاده و زیبای صحرای سفید برزیل

عکس هایی از عجایب خارق العاده و زیبای صحرای سفید برزیل

ادامه مطلب

کوتاهی قد یکی از دقدقه‌های اصلی والدین برای آینده فرزندشان است. آیا واقعاً راهکاری برای درمان کوتاهی قد وجود دارد ؟

 

عوامل موثر در کوتاهی قد

علل مختلفی وجود دارد که باعث کوتاهی یا بلندی قد افراد می شود. دکتر مسعود رحمانیان، فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم نیز با اشاره به این مطلب به «جام جم» می گوید: میزان رشد قدی کودکان تحت تاثیر عوامل ژنتیکی و محیطی است، ولی متاسفانه در بسیاری از موارد، مسائل ژنتیکی نادیده گرفته می شود و والدین چندان توجهی به آن ندارند.

بروز بیماری های مختلف و شیوه تغذیه از جمله مسائل محیطی است که می تواند در رشد قدی بچه ها تاثیرگذار باشد؛ اما به گفته این پزشک متخصص، موضوع ژنتیک که بیشتر نادیده گرفته می شود، به این معنی است که اگر پدر و مادری قدشان متوسط یا کوتاه باشد، نباید انتظار داشته باشند فرزندشان خیلی قد بلند شود.

وی می افزاید: نتایج مطالعاتی که در این زمینه انجام شده، نشان می دهد قد بچه ها به اندازه میانگین قد پدر و مادرشان است. البته این میزان برای پسرها ممکن است کمی بیشتر از مقدار میانگین باشد و برای دخترها کمی کمتر، ولی به طور کلی اندازه قد پدر و مادر هم در این زمینه بسیار تاثیرگذار است.

ادامه مطلب

پیاده‌روی به اندازه داروهای ضدافسردگی برای تسکین علائم افسردگی‌های حاد در سنین مختلف موثر است.
مرکز پزشکی دانشگاه دوک (Duke) دریافته است که یک پیاده‌روی تند 30 دقیقه‌ای، سه مرتبه در هفته به اندازه داروهای ضدافسردگی برای تسکین علائم افسردگی‌های حاد در سنین مختلف موثر است.

ادامه مطلب

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

چند وقتی است دمنوش های گیاهی و میوه ای مورد استقبال و مصرف برخی خانواده ها قرار گرفته است. البته این استقبال دلایل مختلفی دارد؛ برخی برای نفع درمانی از این دمنوش ها استفاده می کنند. تعدادی برای تنوع بخشیدن به نوشیدنی روزانه آن را جایگزین چای کرده اند و بعضی هم به خاطر آن که به اطرافیان ثابت کنند آدم شیک و باکلاسی هستند، جعبه آن را روی میز کارشان می گذارند یا برای پذیرایی استفاده می کنند، اما پرسش اینجاست چه تفاوتی میان دمنوش با جوشانده گیاهی وجود دارد؟ آیا به دمنوش ها رنگ و طعم اضافه می شود؟ دمنوش هایی که حاوی چند گیاه مخلوط است تاثیر بهتری دارد یا آنهایی که از یک گیاه تهیه شده است؟ آیا از دمنوش ها همچون چای می توان به صورت روزانه استفاده کرد؟ مصرف دمنوش ها به شکل کیسه ای بهتر است یا فله ای؟

ادامه مطلب

گاهی اوقات برای اینکه بتوانید دوباره متولد شده و مدلی قوی‌تر و باهوش‌تر از خودتان شوید، باید اول کمی از درون فرو بریزید.

برای همه پیش می‌آید که در طول زندگی خود کسی که دوست دارند، به او نیاز دارند، یا چیزی که تصور می‌کردند برایشان می‌ماند را از دست بدهند. اما همین از دست دادن‌هاست که ما را قوی‌تر کرده و به سمت فرصت‌هایی برای رشد و شادی در آینده هدایت می‌کند.

در زیر درس‌های از زندگی برایتان عنوان می‌کنیم که کمکتان می‌کند با درکی بیشتر به جلو پیش روید.

۱. شما آن چیزی نیستید که در گذشته برایتان اتفاق افتاده.
گذشته شما هر چقدر هم که دردناک بوده باشد، آینده، روشن و پاک در مقابلتان است. شما دیگر عادت‌های گذشته‌تان نیستید. دیگر شکست‌های گذشته‌تان هم نیستید. دیگر آن چیزی نیستید که روزی دیگران با شما رفتار می‌کردند. شما همان چیزی هستید که همین الان تصور می‌کنید هستید. درست همان چیزی که همین الان مشغول انجام آنید.

۲. به چیزهایی فکر کنید که دارید، نه چیزهایی که ندارید.
شما همانی هستید که هستید و همان چیزهایی را دارید که همین الان دارید. آنقدرها هم نمی‌تواند بد باشد چون اگر غیر از این بود قادر به خواندن این مقاله در این لحظه نبودید. مسئله مهم این است که یک فکر مثبت پیدا کنید که الهام‌بخش شماست و به شما برای پیش رفتن در زندگی انگیزه می‌دهد. به این فکر بچسبید و روی آن تمرکز کنید. ممکن است تصور کنید که چیزهای زیادی ندارید یا اصلاً هیچ چیز ندارید، اما ذهنتان را دارید که می‌تواند به شما انگیزه دهد. برای پیش رفتن در زندگی همین برایتان کافی است.

ادامه مطلب

 

داستان جزیره ای پر از اسرار که هم خود داستان و هم اقتباس های تصویری آن بسیاری را در اولین مواجهه میخکوب کرده است.اما نظایر همان جزیره درعالم واقع هم وجود دارند جزایری که به جزایر اسرار آمیز مشهورند .بعضی به دلیل دست ساخته های انسان و بعضی به طور طبیعی اسرارآمیزند.
در ادامه به معرفی برخی از آن ها می پردازیم.

 

 

 


جزیره پوگلیا، ایتالیا
جزیره پوگلیا – ایتالیا،جزیره ای با تاریخی پر از وحشت .جایی که در قرون وسطی محل ایزوله و سوزاندن گرفتاران به طاعون سیاه بوده است بعد از آن محل انبار باروت ناپلئون و سپس جزیره ای برای بیماران روانی و آزمایش های عجیب و افسانه های عجیب تر در مورد فریادهای شبانه مردگان از برج ناقوس همه و همه این جزیره را به یکی از وحشت آور ترین جزایر ایتالیا بدل کرده است.

 

 

 

 

 


ادامه مطلب


بدون تردید فراری بزرگ‌ترین سوپر اسپرت‌ساز کل تاریخ صنعت اتومبیل است. شرکتی که به آن اسب سرکش می‌گویند. رنگ قرمزش شهرت جهانی دارد و خودروهایی که به مانند یک اثر هنری تلقی می‌شوند. اما سوال این است که مگر درون کارخانه فراری چه می‌گذرد؟

تقریباً 70 سالی از عمرش می‌گذرد. برندی به جای مانده از "انزو فراری" مهندس خبره‌ای که در دستی هم در دنیای رانندگی مسابقات سرعت داشت. او که سال‌ها در کنار برند آلفا‌رومئو تجربیات خوبی کسب کرده بود در سال 1947 توانست برند مستقل Ferrari را به نام خودش ثبت کند. طی این سال‌ها گویی رقابت، جدال و رویایی با رقبا بخش جدایی ناپذیر بدنه فراری بوده است. به طوری که حتی در سال 2008 وقتی فیات ایتالیا 85 درصد سهام فراری را خرید، تضمین داده شد که خللی در بخش ریسینگ ایجاد نشود.

سال 1923 و در جریان مسابقات محلی Ravenna پس از پیروزی با مادر فرانچسکو باراکا معروف‌ترین خلبان جنگی ایتالیا که در جنگ جهانی اول فوت کرد، آشنا شد. همان روز مجسمه کوچکی که تزئین‌کننده هواپیمای جنگی باراکا بود و پس از سقوط از لاشه هواپیمای جنگی وی بدست آمده بود را به عنوان یادگاری دریافت کرد. فراری در سال 1932 تصمیم گرفت که با قالب‌گیری از این مجسمه و نشان کوچک از آن به عنوان آرم و نشانه خودروهای خود در مسابقات استفاده کند که علامت اسب لوگوی فراری در واقع همان نشان است. آمار نشان می‌دهد این لوکس اسپرت‌ساز سرشناس در سال 2012 میلادی دقیقاً 7 هزار و 318 دستگاه خودرو فروخته است که درآمد 3 میلیارد و 269 میلیون دلاری برایش به ارمغان داشته است.

ادامه مطلب


 

راضی ترین، خوشحال ترین، عاطفی ترین و ... هر کدام از این صفت ها را برای مردم کدام کشورها می توان به کار برد؟ محققان به این سوال پاسخ داده اند.

ادامه مطلب


 

وارن بافت، دومین مرد ثروتمند جهان، طی یک مصاحبه جذابی عقاید خود را درباره ثروت و لذت فاش کرد. در زیر می توانید توصیه های دلنشین و نکاتی از زندگی او را بخوانید و کمی برای موفقیت و داشتن زندگی سعادتمند ترمزدستی زندگی خود را بکشید.

 

**او اولین سهام خود را در 11 سالگی خرید و هنوز هم عقیده دارد که خیلی دیر شروع کرده است.

 

* *دارایی ها در آن زمان بسیار ارزان بود، پس فرزندان خود را به سرمایه گذاری تشویق کرد.

ادامه مطلب

گروه اینترنتی ایران ناز ، www.irannaz.info
 
1- گاهی به تماشای غروب آفتاب بنشینیم.
2 - سعی كنیم بیشتر بخندیم.
3- تلاش كنیم كمتر گله كنیم.
4 - با تلفن كردن به یك دوست قدیمی، او را غافلگیر كنیم.
5 - گاهی هدیههایی كه گرفتهایم را بیرون بیاوریم و تماشا كنیم.
6 - بیشتردعا كنیم.

ادامه مطلب

پژمان جمشیدی بیوگرافی پژمان جمشیدی عکس پژمان جمشیدی پژمان جمشیدی و همسرش

بیوگرافی پژمان جمشیدی : متولد ۲۰ شهریور ۱۳۵۶ بازیکن اسبق تیم‌های فوتبال سایپا، پاس و پرسپولیس است. وی سال ۲۰۰۰ زمان مربیگری میروسلاو بلاژویچ(ملقب به چیرو) در تیم ملی کشورمان برای دیدارهای مقدماتی جام‌ جهانی ۲۰۰۲ کره و ژاپن به این تیم دعوت و جایگزین فرهاد مجیدی شد.
پژمان جمشیدی به تازگی در سریال “پژمان” که از شبکه سوم سیما پخش میگردد به عنوان “بازیگر نقش اول این سریال” حضور دارد. موضوع سریال پژمان درباره زندگی فوتبالیست ها می باشد

 

پژمان جمشیدی,عکس پژمان جمشیدی فوتبالیست و بازیگر

گروه اینترنتی ایران ناز ، www.irannaz.info

خواجه عبدالله انصاری فرمود:

بدانکه، نماز زیاده خواندن، کار پیرزنان است

و روزه فزون داشتن، صرفه ی نان است

و حج نمودن، تماشای جهان است.

اما نان دادن، کار مردان است...

ادامه مطلب

تاراس لسکو، طراح خلاق مستقر در سیاتل این لامبورگینی آوانتادور را از کاغذ طراحی و تولید کرده است.

این لامبورگینی کاغذی هشت فوت طول دارد و وزن آن حدود ۱۱ کیلو گرم می باشد، این ماشین با استفاده از ورق کاغذ E2 که بسیار ضخیم هم می باشد ساخته شده است.

تصاویر دیدنی از طراحی لامبورگینی آوانتادور با کاغذ !

ادامه مطلب

بیو گرافی کامل فرهاد مجیدی

بیو گرافی کامل فرهاد مجیدی

۱۳۹۲ چهارشنبه 20 شهريور


ادامه مطلب

 به دنبال رونمایی از کانسپت سابورا tS  BRZ ، خودروساز ژاپنی هم اکنون از نسخه ی تولیدی خود رونمایی کرد. متاسفانه این نسخه اکنون فقط در بازار محلی این خودروساز عرضه شده است .

 

BRZ tS واقعا چیست ؟ این نسخه ای از اسپورت سابوراست که با عملکرد پیشرفته تری از تیونر رسمی این خودروساز STI عرضه شده است . نام tS  کوتاه شده ی عبارت “tuned by STI” ( تیون شده توسط STI) می باشد و عملکردش شبیه عملکرد M در بی ام و و S در آئودی است .

ادامه مطلب

 

به نظر می رسد پورشه در شرف اتمام پروژه بچه ی شاسی بلند خود ، "کاین" می باشد که بسیار هم شبیه آئودی Q5 است.

پورشه ماکان 2014 بلاخره بدون هیچ پوششی در فضای عمومی ظاهر شد. ماکان توربو با پنجره مشبک جلوی عظیمش !

ادامه مطلب

 

نسخه جدید بی ام و M4 کانسپت در ساحل پبل کالیفرنیا رونمایی شد. این اسپرت جدید در این رنگ منحصر به فرد بهار سال آینده به بازار می آید . متاسفانه جزییاتی از این اتومبیل منتشر نشده ولی از ویدئوهای پخش شده می توان فهمید که موتورش تویین توربوشارژر 3 لیتری ست که قادر است به 400 تا 450 اسب بخار از طریق چرخ های عقب متحرک و گیرباکس کلاچ دوبل 7 سرعته M-DCI دست یابد .

ادامه مطلب

تعداد صفحات : 39

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 39 صفحه بعد