مواد غذایی و نوع تغذیه نقش موثری در سلامت بدن دارد. مصرف برخی مواد غذایی و بخصوص زیاده‌روی در آن به مرور به مسدود شدن رگ‌ها منجر می‌شود و مشکلات اساسی در گردش خون و ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی ایجاد می‌کند.

بدون شک خودتان نیز بهتر می‌دانید که یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در بین مردم جهان بیماری‌های قلبی عروقی است. در مقابل، مواد غذایی مفیدی نیز وجود دارد که به پاکسازی و تمیزی رگ‌ها کمک می‌کنند و گنجاندن آن‌ها در برنامهٔ روزانه مانع از ابتلا به بیماری‌های گوناگون می‌شود. در این مطلب شما را با مواد غذایی تمیزکنندهٔ رگ‌ها بیشتر آشنا می‌کنیم.

نتایج برخی از پژوهش‌ها نشان می‌دهد که تصلب شرایین (گرفتگی رگ‌های خونی) یکی از بیماری‌های رایجی است که سالانه جان تعداد بیشماری از مردم را در سرتاسر جهان می‌گیرد. این بیماری یکی از مشکلات پیچیده‌ای است که مناطقی از بدن مانند سیستم ایمنی و غیره را درگیر می‌کند. البته زمانیکه رگ‌ها دچار گرفتگی می‌شوند علاوه بر تصلب شرایین، مشکلات دیگری مانند پرفشاری خون و بیماری‌های قلبی نیز دامن فرد را می‌گیرد؛ در نتیجه یادتان باشد که داشتن تغذیهٔ مناسب می‌تواند روش خوبی برای پیشگیری از این بیماری‌ها باشد.
 

ادامه مطلب