متن های زیبا برای تبریک سال نو

 بهار یک نقطه دارد نقطه آغاز بهار زندگیتان بی انتها باد سال نو مبارک

عکس هایی از خیابان هایی در دنیا که نامهای ایرانی دارند


خبرآنلاین:
خواهرخواندگی بین شهر‌ها و کشور‌ها یکی از قرارداد‌هایی است که از مدت‌ها قبل بین کشور‌هایی که با هم مشترکات فرهنگی، هنری، تاریخی و... دارند باب است. مثلا شما در دل آمریکا می‌توانید خیابانی به اسم تهران و محله‌ای به اسم پرشیا ببینید که خب در نوع خود بسیار جالب است. گزارشی که قرار است بخوانید درباره همین "خواهر‌ خواندگی" و "برادر خواندگی" بین ایران و کشور‌های مختلف

ادامه مطلب

بیابان ها بدون شك بسیار زیبا هستند اما داستان هایی كه درباره ی آن ها گفته شده، حكایت از خطرناك بودنشان دارد. آفتاب سوزان، شن هایی كه به سنگینی می شود بر آن ها گام برداشت، بی آبی، توهم و سراب و مرگ. بله، بیشتر ما از بیابان چنین تصوری داریم. اما پارك ملی ماراننسز كه به یك صحرا می ماند، زیبایی های منحصری به فردی را دارا است و دریاچه های كوچك زلال آن، مناظری حیرت انگیز در این منطقه پدید آورده اند.

اینجا نامش بیابان است. اما نه رنگ و رویش به بیابان می ماند و نه آب و هوایش. اینجا یکی از زیباترین بیابان های دنیاست که قدم گذاشتن به خاک سفید و مرطوبش شما و هر گردشگری را شیفته می کند. جایی که روی نقشه با نام "بیابان سفید برزیل" مشخص شده است. بیابان سفید برزیل را می توان از جهاتی، بهشت بیابان گردان دانست. این صحرا، در شمال شرقی برزیل واقع شده و مساحتی برابر با 1000 كیلومتر مربع دارد. نكته جالب اینجاست كه علیرغم بارش باران و وجود آب، هیچ گیاهی در اینجا نمی روید.

در دریاچه های این بیابان، ماهی هایی یافت می شوند كه تخم هایشان توسط پرندگان دریایی به اینجا آورده شده است. این بیابان ساكنانی نیز دارد كه به ماهیگیری می پردازند و در فصل های گرم و خشك، برای كار كردن در زمین های كشاورزی، به مناطق اطراف صحرا می روند. منظره ی شن های سفید و دریاچه های آبی رنگ، بسیار حیرت انگیز است و به راستی ارزش دیدن را دارد.

عکس هایی از عجایب خارق العاده و زیبای صحرای سفید برزیل

عکس هایی از عجایب خارق العاده و زیبای صحرای سفید برزیل

عکس هایی از عجایب خارق العاده و زیبای صحرای سفید برزیل

ادامه مطلب

کوتاهی قد یکی از دقدقه‌های اصلی والدین برای آینده فرزندشان است. آیا واقعاً راهکاری برای درمان کوتاهی قد وجود دارد ؟

 

عوامل موثر در کوتاهی قد

علل مختلفی وجود دارد که باعث کوتاهی یا بلندی قد افراد می شود. دکتر مسعود رحمانیان، فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم نیز با اشاره به این مطلب به «جام جم» می گوید: میزان رشد قدی کودکان تحت تاثیر عوامل ژنتیکی و محیطی است، ولی متاسفانه در بسیاری از موارد، مسائل ژنتیکی نادیده گرفته می شود و والدین چندان توجهی به آن ندارند.

بروز بیماری های مختلف و شیوه تغذیه از جمله مسائل محیطی است که می تواند در رشد قدی بچه ها تاثیرگذار باشد؛ اما به گفته این پزشک متخصص، موضوع ژنتیک که بیشتر نادیده گرفته می شود، به این معنی است که اگر پدر و مادری قدشان متوسط یا کوتاه باشد، نباید انتظار داشته باشند فرزندشان خیلی قد بلند شود.

وی می افزاید: نتایج مطالعاتی که در این زمینه انجام شده، نشان می دهد قد بچه ها به اندازه میانگین قد پدر و مادرشان است. البته این میزان برای پسرها ممکن است کمی بیشتر از مقدار میانگین باشد و برای دخترها کمی کمتر، ولی به طور کلی اندازه قد پدر و مادر هم در این زمینه بسیار تاثیرگذار است.

ادامه مطلب

پیاده‌روی به اندازه داروهای ضدافسردگی برای تسکین علائم افسردگی‌های حاد در سنین مختلف موثر است.
مرکز پزشکی دانشگاه دوک (Duke) دریافته است که یک پیاده‌روی تند 30 دقیقه‌ای، سه مرتبه در هفته به اندازه داروهای ضدافسردگی برای تسکین علائم افسردگی‌های حاد در سنین مختلف موثر است.

ادامه مطلب