چشم ها
دلیل وجود ابرو ها این است که از ریخته شدن عرق به داخل چشم ها جلو گیری کند.
دیابت اولین علت نابینایی در آمریکا است.
انسان در هرسال بیش از 6 ملیون بار پلک می زند.


 
موها
یک مرد معمولی حدود 5 ماه از عمر خود را صرف اصلاح موهای صورت می کند.
مو دومین بافت در بدن است که سریع ترین رشد را دارد. مغز استخوان رتبه ی اول را دارد.
موها وناخن ها از یک ماده تشکیل شده اند.


 
مغز
حدود 20 درصد از اکسیژنی که تنفس می کنیم به مغز می رود.
شما نمی توانید خودتان را قلقلک بدهید. چون مغز میداند که می خواهید به بدن خود دست بزنید بنابراین بر خلاف وقتی که چیز دیگری به بدن شما برخورد می کندعکس العمل نشان می دهد.

ادامه مطلب

در این گزارش آمده است: اگر چه این آپارتمان بسیار کوچک است، اما تجیهیزات مدرنی دارد. در اتاق خواب یک تختخواب با نرده ای بین دو دیوار وجود دارد.

رادیو چین: به گزارش یکی از سایت های آمریکا، در ورشو، پایتخت لهستان آپارتمانی وجود دارد که مساحت کل آن تنها 46 متر مربع است.

این آپارتمان در بین دو ساختمان بلند با عرضی حدود 1.2متر و پهنای 36 حدود 0.9 متر ساخته شد.

به گزارش رسیده، این آپارتمان توسط یاکوب چتسنل، معمار لهستان با هزینه هفتاد هزار یورو است طراحی شد. اتگار کرت، نویسنده وفیلم ساز اسراییلی در آن سکونت دارد.

در این گزارش آمده است: اگر چه این آپارتمان بسیار کوچک است، اما تجیهیزات مدرنی دارد. در اتاق خواب یک تختخواب با نرده ای بین دو دیوار وجود دارد.

دستشویی آن هم مجهز به کاسه توالت و سردوش بوده و در آشپزخانه هم یخچال کوچکی وجود دارد که می توان دو آب میوه در آن گذاشت. کرت از این آپارتمان بسیار راضی بوده و می گوید "نور اتاق کافی و آپارتمان خیلی راحت است."

باشگاه خبرنگاران - عکاسی در اندونزی از ژست یک مارمولک که گویی با برگ در حال گیتار زدن است تصویری جالب را به ثبت رسانده است.
 

دنیای مهندسی امروز، دنیای عجایب است؛ ساختارهای عجیب و شگفت انگیزی که در نقاط مختلف جهان به وفور دیده می شوند. از میان این عجایب معماری، بناها یا برج هایی هستند که ظاهرا در تضاد کامل با اصول پذیرفته شده و مسلم پنداشته قرار دارند؛ بناهایی کج که به دلیل شکل و نوع معماری شان قابل توجه هستند و ناخودآگاه این ضرب المثل معروف را به یاد می آورند که «خشت اول چون نهد معمار کج/ تا ثریا می رود دیوار کج»

معروف ترین بنای کج شده جهان، برج پیزا در ایتالیاست، اما نمونه های متعدد دیگری از این موارد را می توان در دیگر ساختمان ها یا بناهای شناخته شده جهان دید. بعضی از این ساختارها عمدا و براساس طرح اولیه به صورت کج ساخته می شوند؛ مانند برج پارک المپیک (Olympic Park’s Tower) در شهر مونترال کانادا که با 165 متر ارتفاع و 45 درجه انحراف نسبت به سطح زمین، بلندترین برج کج شده جهان است.

از دیگر نمونه ها، می توان برج های دوقلو دروازه اروپا (Puerta de Europa) را نام برد که در سال 1996 با 114 متر ارتفاع در شهر مادرید اسپانیا تکمیل شدند؛ نخستین برج های دوقلوی کج جهان که هرکدام 15 درجه انحراف دارند. برج دروازه پایتخت (Capital Gate) در ابوظبی نیز به دلیل ویژگی های خاص معماری اش، در سال 2010 به عنوان «حد عالی برج کج ساخت دست بشر» در رکوردهای جهانی گینس ثبت شد. این برج 35 طبقه ای، 160 متر ارتفاع دارد و 18 درجه به سمت غرب منحرف شده است.

اما برخی از ساختارها بدون قصد قبلی و به مرور زمان کج می شوند و ظاهری باورنکردنی به خود می گیرند. بعضی از آنها باکمک فناوری های امروزی پایدار شده اند و برخی همچنان در حال انحراف هستند. این ساختارها در اثر عوامل طبیعی چون زلزله، بستر نرم یا محاسبات اشتباه سازنده کج شده اند. در صورتی که یک سازه روی زمینی نرم ساخته شود، ساختمان دچار نشست نامتقارن می شود که این موضوع در مورد ساختمان های بلند بیشتر محسوس است.

درواقع با گذشت چندین سال یا در مواردی حتی تا یک قرن، این نشست نامتقارن به میزانی افزایش می یابد که کجی سازه کاملا مشهود می شود. اگر جلوی این نشست نامتقارن گرفته نشود، ممکن است سازه تخریب شود و خسارات غیرقابل جبرانی به جا بگذارد. در ادامه با برخی از مشهورترین بناهای کج شده جهان آشنا می شویم.

ادامه مطلب