اهالی یک قبیله نپالی قرن هاست که شغل دشوار و پرخطر اجدادشان را دنبال می کنند: شکار عسل از کوهپایه‌ها! شغلی که خیلی وقت ها به قیمت جانشان تمام می شود اما حتی مرگ هم آنها را از بالا رفتن ارتفاع چند ده متری با طناب باز نمی دارد.
 

شکارچیان عسل در پای صخره آتش بزرگی برپا می کنند و با دو چوب بلند بامبو از طناب بالا می روند تا با یک چوب زنبورها را از کندو بیرون کرده و با چوب دیگر موقعیت سبدی را که قرار است کندو را در آن بیندازند تنظیم کنند؛ کار دشواری که البته خیلی وقت ها با سقوط شکارچیان عسل، مرگ آنها را بر صخره های کوهپایه ای هیمالیا رقم می زند.
 

ادامه مطلب

 

سیزده بدر 1391,نحسی سیزده بدر,دروغ سیزده بدر,تاریخچه سیزده بدر

سیزده بدر

 

سیزده بدر

سیزده بدر سیزدهمین روز فروردین ماه و از جشن های نوروزی است. در تقویم‌های رسمی ایران این روز (سیزده بدر) روز طبیعت نامگذاری شده‌است و از تعطیلات رسمی است.برخی بر این باورند که در روز سیزده بدر باید برای راندن نحسی از خانه بیرون روند و نحسی را در طبیعت به در کنند. بعد از سیزده به در، جشن های نوروزی پایان می پذیرد.

ادامه مطلب


خانـواده، عشـق، حرکـت!


تعطیلات برای بیشتر خانواده ها مزه سفر می دهد و سفر به تعطیلات مزه روزهای تازه و شادتر را داشتن، حتی اگر به جایی تکراری برویم مثل شمال یا جنوب یا شهری تاریخی و... اما مسافرت "پــــول" می خواهد و نمی توان منکر مخارج سفر شد، خصوصا اگر در زمان تعطیلات قصد سفر داشته باشیم که متاسفانه همه چیز گران تر می شود ...

اما می توانیم با توجه به بودجه ای که داریم سفری را برنامه ریزی کنیم و حتی برای مدت کوتاه چند روزه حال و هوایمان را تغییر دهیم تا روزی که اوضاع اقتصادی بهتر شود و بتوان با فراغ بال بیشتری به سفر رفت. در آستانه روزهای بهاری نوروز که بسیاری دلشان می خواهد تنی به سفر بزنند و چمدان ببندند و از خانه و شهری که هر روزِ سال در آن چشم باز کرده اند به جایی بروند، پیشنهادهایی داریم برای داشتن یک سفر ارزان قیمت تر که شامل سفرهای داخلی و خارجی می شود.


ادامه مطلب