یك روز كاملاً معمولى تحصیلى بود. به طرح درسم نگاه كردم و دیدم كاملاً براى تدریس آماده ام. اولین كارى كه باید مى كردم این بود كه مشق هاى بچه ها را كنترل كنم و ببینم تكالیفشان را كامل انجام داده اند یا نه.
هنگامى كه نزدیك تروى رسیدم، او با سر خمیده، دفتر مشقش را جلوى من گذاشت و دیدم كه تكالیفش را انجام نداده است. او سعى كرد خودش را پشت سر بغل دستیش پنهان كند كه من او را نبینم. طبیعى است كه من به تكالیف او نگاهى انداختم و گفتم: «تروى! این كامل نیست.»
او با نگاهى پر از التماس كه در عمرم در چهره كودكى ندیده بودم، نگاهم كرد و گفت: «دیشب نتونستم تمومش كنم، واسه این كه مامانم داره مى میره.»
هق هق گریه او ناگهان سكوت كلاس را شكست و همه شاگردان سرجایشان یخ زدند. چقدر خوب بود كه او كنار من نشسته بود. سرش را روى سینه ام گذاشتم و دستم را دور بدنش محكم حلقه كردم و او را در آغوش گرفتم. هیچ یك از بچه ها تردید نداشت كه تروى بشدت آزرده شده است، آن قدر شدید كه مى ترسیدم قلب كوچكش بشكند. صداى هق هق او در كلاس مى پیچید و بچه ها با چشم هاى پر از اشك و ساكت و صامت نشسته بودند و او را تماشا مى كردند. سكوت سرد صبحگاهى كلاس را فقط هق هق گریه هاى تروى بود كه مى شكست. من بدن كوچك تروى را به خود فشردم و یكى از بچه ها دوید تا جعبه دستمال كاغذى را بیاورد. احساس مى كردم بلوزم با اشك هاى گرانبهاى او خیس شده است. درمانده شده بودم و دانه هاى اشكم روى موهاى او مى ریخت.
سؤالى روبرویم قرار داشت: «براى بچه اى كه دارد مادرش را از دست مى دهد چه مى توانم بكنم » تنها فكرى كه به ذهنم رسید، این بود: «دوستش داشته باش... به او نشان بده كه برایت مهم است... با او گریه كن.» انگار ته زندگى كودكانه او داشت بالا مى آمد و من كار زیادى نمى توانستم برایش بكنم. اشك هایم را قورت دادم و به بچه هاى كلاس گفتم: «بیایید براى تروى و مادرش دعا كنیم.» دعایى از این پرشورتر و عاشقانه تر تا به حال به سوى آسمان ها نرفته است. پس از چند دقیقه، تروى نگاهم كرد و گفت: «انگار حالم خوبه.» او حسابى گریه كرده و دل خود را از زیر بار غم و اندوه رها كرده بود. آن روز بعدازظهر مادر تروى مرد. هنگامى كه براى تشییع جنازه او رفتم، تروى پیش دوید و به من خیر مقدم گفت. انگار مطمئن بود كه مى روم و منتظرم مانده بود. او خودش را در آغوش من انداخت و كمى آرام گرفت. انگار توانایى و شجاعت پیدا كرده بود و مرا به طرف تابوت راهنمایى كرد. در آنجا مى توانست به چهره مادرش نگاه كند و با چهره مرگ كه انگار هرگز نمى توانست اسرار آن را بفهمد روبه رو شود. شب هنگامى كه مى خواستم بخوابم از خداوند تشكر كردم كه به من این حس زیبا را داد كه طرح درسم را كنار بگذارم و دل شكسته یك كودك را با دل خود حمایت كنم.

آبشار آنجل ‏ طولانی‌ترین آبشار دنیا به ارتفاع ۹۷۹ متر است که در میان جنگل‌های دورافتاده پارک ملی کانایما در ایالت بولیوار در جنوب شرقی کشور ونزوئلا جای دارد.

فارس: افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو در چند ماه اخیر ذهن بسیاری از مردم را بار دیگر متوجه "پیکان"، ماشین خاطرات ایرانیان کرد. جهانیان مردم ایران زمین را به قدرشناس بودن می‌شناسند و این مردم بارها ثابت کرده‌اند که دیگر ملل در مورد آنها اشتباه قضاوت نکرده‌اند اما باید اذعان کنیم حداقل در یک مورد این قدرشناسی صادق نیست.

"پیکان" وسیله نقلیه‌ای است که به جرأت می‌توان گفت کمتر ایرانی را می‌شود پیدا کرد که برای یک‌بار هم که شده سوار آن نشده باشد، خیلی‌ها با آن مسافرت و میهمانی رفته‌اند، عروسی کرده‌اند و عزا گرفته‌اند؛ "پیکان" ماشین خاطرات نسل دیروز ایران است.


گروه اینترنتی ایران لوکس


ادامه مطلب

گروه اینترنتی ایران ناز ، www.irannaz.info

 

ادامه مطلب

http://upload.iranvij.ir/images_dey91/09779234295125497441.jpg


شاید هیچوقت به این موضوع حتی فکر هم نمی کنیم که وقتی در طول بیست و چهار ساعت شبانه روز مشغول فعالیت و خواب هستیم بدن ما چه فعالیت هایی را تجربه می کند و در کل در طول یک روز کامل در بدن ما چه اتفاقاتی می افتد! اما چه بسا دانستن این موضوع ارتباط مستقیم با عملکرد صحیح سیستم بدن و سلامتی ما دارد. از آنجا که سلامتی شما دوستان پرشین استار برای ما بسیار حائز اهمیت است پس لطفا برای مرور گام به گام این اتفاقات با ما همراه باشید ...

ادامه مطلب


۱- روجریو سنی، برزیل، ۱۰۶ گل زده


۲-خوزه لوئیس چیلاورت، پاراگوئه، ۶۲ گل زده(بازنشسته شده)

۳-رنه هیگوییتا، کلمبیا، ۴۱ گل زده(بازنشسته شده)

۴-خورخه کامپوس، مکزیک، ۴۰ گل زده(بازنشسته شده)

۵-دیمیتار ایوانکوف، بلغارستان، ۴۰ گل زده(وی هنوز فعال است و تمام گل‌های خود را از روی پنالتی زده)

۶-آنتونی مارتین وگاس، پرو، ۳۹ گل زده

۷- فرناندو آرتورو کاسترو پاترسون، کاستاریکا، ۳۵ گل زده

۸- آلوارو میزل آلفارئو، السالوادور، ۳۱ گل زده(بازنشسته شده)

۹-هانس یورگ بوت،‌ آلمان، ۲۹ گل زده

۱۰- ونسان انیاما، نیجریه ۲۴ گل زده

داستان کوتاه (خدایا شکر)
 
روزى، مردى خواب عجیبى دید! دید که پیش فرشته‌هاست و به کارهاى آنها نگاه مى‌کند. هنگام ورود، دسته بزرگى از فرشتگان را دید که سخت مشغول کارند و تند تند نامه‌هایى را که توسط پیک‌ها از زمین مى‌رسند، باز مى‌کنند و داخل جعبه مى‌گذارند.مرد از فرشته‌ها پرسید: شما چه‌کار مى‌کنید؟ فرشته در حالى که داشت نامه‌اى را باز مى‌کرد، گفت: اینجا بخش دریافت است و ما دعاها و درخواست‌هاى مردم را، تحویل مى‌گیریم.

مرد کمى جلوتر رفت، باز تعدادى از فرشتگان را دید که کاغذهایى را داخل پاکت مى‌گذارند و آنها را توسط پیک‌هایى به زمین مى‌فرستند.مرد پرسید: شماها چه‌کار مى‌کنید؟ یکى از فرشتگان با عجله گفت: اینجا بخش ارسال است؛ ما الطاف و رحمت‌هاى خداوند را براى بندگان به زمین مى‌فرستیم.مرد کمى جلوتر رفت و یک فرشته را دید که بیکار نشسته است!

مرد باتعجب پرسید: شما چرا بیکارید؟! فرشته جواب داد: اینجا بخش تصدیق جواب است. مردمى که دعاهایشان مستجاب شده، باید جواب بفرستند، ولى فقط عده بسیار کمى جواب مى‌دهند.مرد از فرشته پرسید: مردم چگونه مى‌توانند جواب بفرستند؟ فرشته پاسخ داد: بسیار ساده، فقط کافیست بگویند :

«خدایاشکر»

شرکت تویوتا با فروش 9.75 میلیون دستگاه خودرو در سال گذشته توانست در صدر جدول فروش خودرو قرار بگیرد و رقبای سرسختی همچون فولکس واگن و جی ام را پشت سر بگذارد .به گزارش پارس ناز این افزایش فروش 23 درصدی به لطف و رسیدن به این رکورد به لطف شرکت های فرعی ای همچون HINO موتورز و دایهاتسو صورت گرفته است . همچنین دو شرکت زیر مجموعه ی تویوتا یعنی لکسوس و سایون را ر این افتخارنیز نباید فراموش کرد .

آمار فروش تویوتا در نقاط مختلف دنیا به شرح زیر است :


در اروپا 837,969 دستگاه تویوتا و لکسوس (با افزایش فروش نزدیک به 2 درصد)


درایالت متحده آمریکا 2.08 میلیون دستگاه تویوتا ، لکسوس و سایون (با افزایش فروش نزدیک به 27 درصد و مالکیت 14.4 درصدی بازار خودروی ایالت متحده آمریکا)


در کل در تمام نقاط جهان به غیر از ژاپن 7.33 میلیون دستگاه (افزایش فروش 19 درصدی)


و اما در ژاپن 2.41 میلیون دستگاه (با افزایش فروش 35 درصدی)


در چین نیز به علت مشکلات سیاسی و اختلافات ارضی ناشی از جزایر Senkaku/Diaoyu تویوتا برای اولین بار از سال 2002 به بعد با کاهش فروش روبرو شده است .


و اما برنامه ی تویوتا برای سال جاری . آن ها می خواهند رکورد فروش خود را به 9.91 میلیون دستگاه در سال برسانندکه این امر با توجه به کاهش ارزش واحد پول ژاپن ین ، موجب می شود تا  تویوتا محصولاتی به مراتب اقتصادی تر نسبت به دیگر رقیب آسیایی خود ، یعنی کیا_هیوندایی به بازار عرضه کند . در رده های پرفروش ترین برندها جی ام و فولکس واگن به ترتیب با 9.29 و 9.07 میلیون دستگاه در رتبه های دوم و سوم قرار گرفته اند .

تا حالا تصور کرده‌اید که اگر تخم مرغی را دو روز در محلول سرکه قرار دهید، چه اتفاقی برای آن روی می‌دهد.

 

تخم‌مرغ در سرکه! + تصاویر

ادامه مطلب

گل های رقاص موسوم به "Impatiens bequaertii" از نادرترین گونه های گل و گیاه در جهان به شمار می آیند.

این گلها در نگاه اول همانند دختری به نظر می رسد که با لباس عروس می رقصد و از هیمن روی به آنها گل های رقاص می گویند.

این گونه گل ها به دو رنگ سفید و صورتی هستند که هر کدام در نوع خود بسیار زیبا هستند.

گل های رقاص عمر طولانی دارند و قد این گل ها به هشت متر نیز می رسد.

 

گل های رقاص + <a href="http://tehrankids.com" >عکس</a>

ادامه مطلب

 

بارکد چیست؟,سیستم بارکد,فواید بارکد کردن,انواع بارکد خوان

       
بارکد - به زبان ساده می توان گفت: مجموعه ای از میله ها یا خطوط سیاه رنگی که معمولاً بر روی زمینه ای سفید چاپ می شود و به وسیله آن از کالای خریداری شده شناسایی لازم به عمل می آید و قیمت آن مشخص می شود و اگر به دنبال تعریف دقیق تری هستید، باید گفت:
بارکد عبارت است از انتقال داده ها از طریق امواج نوری. آنها مجموعه ای از خطوط میله ای موازی با عرضهای گوناگون (پهن و نازک)هستندکه اندازه هر خط معنا و مفهوم خاصی برای دستگاه بارکدخوان دارد.
در حقیقت دستگاه بارکدخوان ماشینی است که اطلاعات را به شکل بصری بر روی صفحه نمایش می دهد.

ادامه مطلب




 

سرگرمی و طنز,حـق تقـدم در رانندگی, شعر طنز

این شعر طنز، به نوعی بیانگر رانندگی در ایران و رعایت نکردن قوانین هست.متاسفانه از نام شاعر طنزپرداز این شعر بی اطلاعیم اما سعی کنید شما دوستان خوندنش رو از دست ندید تا مشکلات ملموس رانندگی عده ای خاص در ایران دستگیرتون بشه...

ادامه مطلب

 

2211914   سریال زمانه   

2211915   سریال زمانه قطعه2

ادامه مطلب

طی تاریخ، مغز انسان در نادیده گرفته شدن خود نقش بسیار خوبی را ایفا کرده است. تمامی انسان‌ها از مصریان باستان گرفته تا ارسطو اهمیت چندانی به نقش ماده مرموزی که میان دو گوش انسان قرار گفته است نداده‌اند. آناتومی شناس معروف "گالن" به مغز به عنوان فرمانده حرکات و صحبت کردن بدن انسان اعتبار داد اما حتی او نیز توجه چندانی به ماده سفید و خاکستری مغز نداشت. بر اساس گزارش لایو ساینس امروزه تحقیقات و پیشرفت‌های تکنولوژیکی امکان مشاهده نزدیک مغز انسان را به وجود آورده است و یافته‌هایی که به واسطه این تکنولوژی‌ها به دست آمده‌اند می‌توانند افرادی مانند گالن را نیز شگفت زده کنند:

ادامه مطلب

The best cosmetic for lips is truth
زیباترین آرایش برای لبان شما راستگویی 

for voice is prayer 
برای صدای شما دعا به درگاه خداوند 

for eyes is pity 
برای چشمان شما رحم و شفقت 

for hands is charity 
برای دستان شما بخشش 

for heart is love 
برای قلب شما عشق 

and for life is friendship 
و برای زندگی شما دوستی هاست

 


No one can go back and make a brand new start 
هیچ کس نمیتونه به عقب برگرده و همه چیز را از نو شروع کنه 

Anyone can start from now and make a brand new ending 
ولی هر کسی میتونه از همین حالا عاقبت خوب و جدیدی را برای خودش رقم بزنه


God didn't promise days without pain 
خداوند هیچ تضمین و قولی مبنی بر این که حتما روزهای ما بدون غم بگذره 

laughter, without sorrow, sun without rain 
خنده باشه بدون هیچ غصه ای، یا خورشید باشه بدون هیچ بارونی، نداده 

but He did promise strength for the day, comfort for the tears 
ولی یه قول رو به ما داده که اگه استقامت داشته باشیم در مقابل مشکلات، 
تحمل سختی ها رو برامون آسون میکنه 

and light for the way 
و چراغ راهمون میشه

Disappointments are like road bumps, they slow you down a bit 
نا امیدی ها مثل دست اندازهای یک جاده میمونن 
ممکنه باعث کم شدن سرعتت در زندگی بشن 

but you enjoy the smooth road afterwards 
ولی در عوض بعدش از یه جاده صاف و بدون دست انداز بیشتر لذت خواهی برد 

Don't stay on the bumps too long 
بنابر این روی دست اندازها و ناهمواریها خیلی توقف نکن 

Move on 
به راهت ادامه بده

When you feel down because you didn't get what you want justsit tight and be happy 
وقتی احساس شکست میکنی که نتونستی به اون چیزی که می خواستی برسی 
ناراحت نشو 

because God has thought of something better to give you 
حتما خداوند صلاح تو رو در این دونسته و برات آینده بهتری رو رقم زده 

When something happens to you, good or bad 
وقتی یه اتفاق خوب یا بد برات میافته همیشه 

consider what it means 
دنبال این باش که این چه معنی و حکمتی درش نهفته هست 

There's a purpose to life's events 
برای هر اتفاق زندگی دلیلی وجود دارد 

to teach you how to laugh more or not to cry too hard 
که به تو میآموزد که چگونه بیشتر شاد زندگی کنی و کمتر غصه بخوری 
You can't make someone love you 
تو نمیتونی کسی رو مجبور کنی که تو رو دوست داشته باشه 

all you can do is be someone who can be loved 
تمام اون کاری که میتونی انجام بدی 
اینه که تبدیل به آدمی بشی که لایق دوست داشتن هست 

the rest is up to the person to realize your worth 
و عاقبت کسی پیدا خواهد شد که قدر تو رو بدونه 

It's better to lose your pride to the one you love
 
بهتره که غرورت رو به خاطر کسی که دوست داری از دست بدی تا این که 

than to lose the one you love because of pride 
کسی رو که دوست داری به خاطر غرورت از دست بدی 

We spend too much time looking for the right person to love 
ما معمولا زمان زیادی رو صرف پیدا کردن آدم مناسبی برای دوست داشتن 

or finding fault with those we already love 
یا پیدا کردن عیب و ایراد کسی که قبلا دوستش داشتیم میکنیم 

when instead 
باید به جای این کار 

we should be perfecting the love we give 
در عشقی که داریم ابراز میکنیم کامل باشیم 

Never abandon an old friend
 
هیچوقت یه دوست قدیمیت رو ترک نکن 

You will never find one who can take there place 
چون هیچ زمانی کسی جای اون رو نخواهد گرفت 


When people talk behind your back, what does it mean 
وقتی مردم پشت سرت حرف میزنن چه مفهومی داره ؟ 

Simple! It means that you are two steps ahead of them 
خیلی ساده ! یعنی این که تو دو قدم از اون ها جلوتری 

So, keep moving ahead in Life 
پس، در زندگی راهت رو ادامه بده

Google Search:
معروفترین سرویس گوگل که همه طرز کارشو بلدن و هر کسی میتونه ازش استفاده کنه سرویس جستجوی گوگل هست که برخلاف بقیه ی موتورهای جستجوگر فقط از تبلیغات متنی استفاده می کنه. این سرویس اولین سرویس گوگل بود که تا به امروز امکانات زیادی رو در خدمت کاربران قرار داده

ادامه مطلب

زندگی زیباست! (حتماً بخوانید)

گابریل گارسیا مارکز
اشاره:

گابریل گارسیا مارکز ( gabriel garsia markez ) بزرگترین نویسنده ی کلمبیا و نام‌آورترین نویسنده ی جهان و برنده ی جایزه ادبی نوبل سال 1982 است.


آموخته‌های گابریل گارسیا مارکز

 

در 15 سالگی آموختم که مادران از همه بهتر می دانند، و گاهی اوقات پدران هم.

در 20 سالگی یاد گرفتم که کار خلاف فایده ای ندارد، حتی اگر با مهارت انجام شود.

در 25 سالگی دانستم که یک نوزاد، مادر را از داشتن یک روز هشت ساعته و پدر را از داشتن یک شب هشت ساعته، محروم می کند.

در 30 سالگی پی بردم که قدرت ، جاذبه مرد است و جاذبه، قدرت زن.

ادامه مطلب

  چاپ فرستادن به ایمیل

خورشيد را 9 سياره احاطه كرده‌اند كه در بين آنها كره زمين از نظر فاصله با خورشيد، سومين كره است و از چهار سياره داخلي بزرگ‌تر است.

 

از پنج سياره بيروني، چهار تاي آنها از كره زمين بزرگ‌تر هستند. زمين در مداري گردش مي‌كند كه هيچ وقت از 5/91 ميليون مايل به خورشيد نزديك‌تر نمي‌شود و از 5/94 ميليون مايل دورتر نمي‌شود.

 

جالب‌تر اينجا است كه اين مدار تقريباً دايره مانند است و اگر غير از اين بود زندگي روي كره زمين غير ممكن مي‌شد زيرا حيوانات و گياهان در زمستان از سرما يخ مي‌زنند و در تابستان از گرما كباب مي‌شدند. ‏

زمين در مقايسه با كائنات يك كره جوان و جديد است با اين حال زمين حدود 5/4 هزار ميليون سال عمر دارد. كشف اين موضوع از بررسي‌هاي انجام شده توسط راديواكتيو كه در تعيين عمر سنگ‌ها از آن استفاده مي‌شود، به دست آمده است.

ادامه مطلب






 

اگر كسی هیچ چیز از اتومبیل نداند ، می داند كه مرسدس بنز یك خودروی بسیار معروف است.

مرسدس بنز، که در فارسی بیشتر به بنز معروف است، نام خودروهای ساخت شرکت دایملر است. این شرکت ادامه قدیمی‌ترین سازنده خودرو در جهان است. گوتلیب دایملر و کارل بنز، دو مخترع آلمانی موتور چهار زمانه، پس از مدتی کار مستقل، شرکت دایملر- بنز را در سال ۱۹۲۶ تأسیس کردند و محصولات خود را به پیشنهاد نخستین نماینده فروش خود، مرسدس گذاشتند که از نام دختر این نماینده گرفته شده بود.


تاریخچه شرکت مرسدس بنز در زمان كارل بنز

ادامه مطلب

 

داستان کامل خسرو وشیرین نظامی
شیرین را در حین عیش و نوش می‌بیند و دستور می‌دهد تا آن نقش را برای او بیاورند. شیرین آنچنان مجذوب این نقاشی می‌شود كه خدمتكارانش...

 


 خسرو و شیرین  معروفترین داستان عاشقانه ایرانی 
خسرو و شیرین

دومین منظومه

نظامی‌

و معروفترین اثر و به عقیده گروهی از سخن‌سنجان شاهکار اوست. در حقیقت نیز، نظامی‌ با سرودن این دومین کتاب (پس از مخزن الاسرار) راه خود را باز می‌یابد و طریقی تازه در سخنوری و بزم آرایی پیش می‌گیرد.


 این منظومه شش هزار و چند صد بیتی دارای بسیاری قطعات است که بی هیچ شبهه از آثار جاویدان زبان پارسی است و همان‌هاست که موجب شده است گروهی انبوه از شاعران به تقلیــد از آن روی آورند، گو این که هیچ یک از آنان، جز یکی دو تن، حتی به حریم نظامی ‌نیز نزدیک نشده اند و کار آن یکی دو تن نیز در برابر شهرت و عظمت اثر نظامی ‌رنگ باخته است.

ادامه مطلب

خلاصه داستان لیلی و مجنون

 

بی شک بارها نام لیلی مجنون را شنیده ومی خواهید بدانید داستان دلدادگی این دو چیست که اینقدر بر سر زبان هاست وحتی ضرب المثل کوی وبرزن شده است . می خواهم خیلی خلاصه داستان را بیان کنم هر چند شما دوستان عزیز استاد مایید . امیدوارم طوری بیان کنم که در اخر معلوم شود لیلی زن بود یا مرد!

 

لیلی ومجنون نام یکی از منظومه های نظا می گنجوی شاعر بزرگ ایران است

ادامه مطلب



1. فراری به صورت رسمی فراخان داده است که مشکل آتش گرفتن فراری 458 را برطرف کند(کاملا" رایگان).

ادامه مطلب

11 حقیقت شگفت انگیز در مورد عطسه!!سیستم عصبی همه افراد به یک طریق یکسان سیم‌کشی شده است اما پیام‌هایی که در طول این عصب‌ها حرکت می‌کنند، راه‌های متفاوتی برای رفت‌و‌آمد به مغز انتخاب می‌کنند و همین مسئله باعث می‌شود عادت عطسه کردن در افراد مختلف متفاوت باشد. نیل کائو متخصص آلرژی و آسم در مرکز آسم و آلرژی گرین ویل می‌گوید:
1- "این انتقال عصب‌هاست که به مغزتان می‌گوید که چیزی در بینی شما هست که باید بیرون بیاید!"

ادامه مطلب

معنی نام محله های تهران - www.RadsMs.com
شاید هر روز نام چند محله از تهران را بشنویم بی آنکه بدانیم تاریخچه ی این نام ها چی هست. البته اگر اهل تهران باشید، به خوبی میدونین که هر یک از این نام ها، بخشی از تاریخ تهران رو ساخته و میشه گفت هویت تهران قدیم نهفته در تاریخ این نام هاست.
 

ادامه مطلب


درباره دارت

 

نحوه صحیح پرتاب دارت

 

 

 

 

فاصله ها

فاصله طولی تخته دارت از زمین ۱۷۳سانتیمتر وفاصله برای پرتاب ۲۳۷سانتیمتر می باشد به عبارت دیگر بعد از نصب تخته دارت فاصله متر از مرکز تخته دارت تا محل استقرار باید ۲۹۳سانتیمتر باشد.

ادامه مطلب