یک گروه طراحی پس از ماه ها تلاش به ایده ای جالب رسیده است و آن هم کرم های نجات هستند. این کرم های نجات می توانند به راحتی به میان آوارها رفته و با سنسورهای خود اطلاعات لازم را به بیرون ارسال کنند.

باشگاه خبرنگاران - زلزله های شدید باعث خراب شدن ساختمان ها و محبوس شدن افراد زیر خروارها خاک و آجر می شود. در این زمان نجات دادن انسان ها و بدست آوردن آمار افراد زنده زیر آوار بسیار سخت است.

استفاده از سگ های زنده یاب و دستگاه های مختلف یکی از راه های بدست آوردن آمار انسان های زنده است اما دقیق ترین آن ها نیست از این رو دانشمندان به دنبال ساخت وسایلی هستند که می تواند با بیشترین سرعت و کمترین دردسر این آمار را به ما بدهد.

یک گروه طراحی پس از ماه ها تلاش به ایده ای جالب رسیده است و آن هم کرم های نجات هستند. این کرم های نجات می توانند به راحتی به میان آوارها رفته و با سنسورهای خود اطلاعات لازم را به بیرون ارسال کنند.

بر روی این کرم ها همچنین یک دوربین به همراه میکروفن نصب شده است تا در صورت مشاهده افراد از زنده بودن آن ها آگاه شود. این دستگاه می تواند با اطمینان بالا به عمق بیشتری رفته و باعث زنده ماندن انسان های بیشتری شود.
 


ادامه مطلب

انسان ها یا حیوانات  خارق العاده و عجیب الخلقه در هر گوشه ای از دنیا پیدا می شوند.

سنت ثبت برخی کارهای خارق العاده یا عجیب در کتاب رکوردهای گینس چند دهه ای است که باب شده است و البته برخی به واسطه خصوصیات مادرزادی و ژنتیک و برخی دیگر با انجام برخی کارهایی که دیگران از آن امتناع دارند یا حتی کارهای عجیب و غریبی که شاید خیلی ها مایل یا قادر به انجام آن نباشند سعی می کنند نام خود را وارد این کتاب کنند.



در آلبوم تصویری زیر برخی رکوردهای گینس که تا کنون شکسته نشده است می آید:



 باباقوری ترین چشم های دنیا : کیم گودمن آمریکایی با قابلیت خروج قرنیه 1.2 سانتی متر از بیرون حدقه چشمش در سال 2007 عنوان بیرون ترین چشم دنیا را در رکوردهای گینس به نام خود ثبت کرد

 


 

ادامه مطلب

بدن انسان یکی از مظاهر شگفت انگیز جهان هستی محسوب می شود. تنها در نظر گرفتن این حقیقت که حدود 50 تریلیون سلول به صورت هماهنگ فعالیت می کنند تا انسان قادر به انجام کارهای خود باشد می تواند توجه ما به شگفتی های بدنمان را بیش از پیش جلب کند. در ادامه برخی حقایق جالب توجه درباره بدن انسان را بیان می کنیم.

 

 

ادامه مطلب

مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهند موز خواص فراوانی دارد و می تواند جایگزین داروهای شیمیایی شود.

استرس متابولیسم بدن را بالا می‌برد و همین مسئله باعث پایین آمدن سطح پتاسیم در بدن می‌شود. با مصرف موز به خاطر محتوی بالای پتاسیمی که دارد می‌توانید این تعادل را ایجاد کرده و عملکرد قلبتان را طبیعی کنید.

دانشمندان با انجام آزمایشات و مطالعاتی بر روی داوطلبان زیادی دریافتند آن دسته از بیماران دیابتی و کلسترول بالا که روزانه یک عدد موز مصرف می کنند می توانند قند خون خود را بهتر کنترل کنند و دچار چاقی و اضافه وزن نشوند.

گفتنی است، با خوردن روزانه یک عدد موز می توان تغییرات هورمونی که باعث چافی و اضافه وزن می شوند را از بین برد و همچنین مشکات پوستی را درمان کرد.

نتایج مطالعات نشان می دهند دانشمندان با تهیه عصاره هایی از موز و استفاده از این میوه در داروها در تلاشند تا اثر شیمیایی میوه ها را تا حدودی کاهش دهند.



تركیبات شیمیایی موز


در صد گرم موز مواد زیر موجود است:

انرژی 100 كالری
آب 70 گرم
پروتئین 8 گرم
چربی 2 گرم
قند 6/5 گرم
كلسیم 8 میلی گرم
فسفر 25 میلی گرم
آهن 7 میلی گرم
سدیم 1 میلی گرم
پتاسیم 370 میلی گرم
ویتامین A صدونود واحد
ویتامینB1 پنج میلی گرم
ویتامین B2 شش میلی گرم
ویتامینB3 هفت میلی گرم
ویتامین C ده میلی گرم

ادامه مطلب

 

همه خیال می کنیم وقتی می خوابیم همه اعضای بدن هم زنگ خاموشی می زنند و همه با هم به استراحت دسته‌جمعی می پردازیم. اما این تصور اشتباه است. ما می خوابیم و برخی اعضای بدنمان همچنان بیدار هستند و سر خود فعالیت هایی انجام می دهند که ما روحمان هم خبردار نمی شود.
 


کلیه‌ها سرعت خود را کاهش می دهند


در طول روز، کلیه ها بسیار سریع کار می کنند و به موجب آن آدم بارها دستشویی می رود. اما در طول شب و هنگام خواب، کلیه خیلی خوب می داند که ما باید استراحت کنیم و برای اینکه بدخواب نشویم، سرعت فعالیت های خود را کم می کند. البته این کار باعث می شود تا از فیلتر کردن سموم از خون هم دست بکشد. اما به محض بیدار شدن، این ارگان دوباره به وضعیت نرمال و سرعت زیاد خود باز می گردد. برای همین است که وقتی از خواب بیدار می شویم، نخستین کاری که می کنیم رفتن به دستشویی است. ادرار صبحگاهی اصولا تیره تر و بدبو تر از ادرار معمولی است.
 


دندان قروچه کردن


به هم ساییدن دندان ها در خواب دو دلیل دارد. یکی به واسطه استرس و تشویشی است که فرد دارد. این نوع دندان به هم کشیدن موقتی و در مواقع خاص (هنگام اضطراب) صورت می گیرد. نوع دوم برای افرادی است که هر شب این فعالیت را در خواب انجام می دهند و دلیل آن نیز این است که فک و دندان های آنها توازن و هم‌ردیفی استاندارد را ندارد. این کار می تواند موجب شکسته شدن دندان ها بشود.
 

 

ادامه مطلب

آیا شما هم جزو آن کسانی هستید که وقتی کسی به شما پیشنهاد انجام دادن کاری را می‌کند، فوری می‌گویید از ما دیگر گذشته؟! یا برعکس فکر می‌کنید که خیلی زود است که در آغاز جوانی صاحب شرکتی شوید یا اختراعی را ثبت کنید؟

آیا شما به محض عبور از مرز سی سالگی حس می‌کنید که دیگر شکیبایی و توان انجام کارهای بزرگ و قبول ریسک‌های بزرگ را ندارید؟

آیا شما زیاد برای کسانی که شما را ملامت می‌کنند و در شرایطی که هنوز بیشتر عمرتان باقی مانده، شما و استعدادتان را از دست رفته می‌پندازند، ارزش قائل می‌شوید.

اگر بلایی سر ما نیاید و کمی مواظب سلامتی خودمان باشیم، امید به زندگی ما حدود ۷۰ تا ۷۵ سال است و جالب است بدانید که تا آخرین سال‌های زندگی هم ما می‌توانیم منشأ تحولات بزرگ باشیم.

البته نباید این حرف را اشتباه درک کنید و تصور کنید که می‌توانید با خیال اینکه همیشه فرصت هست، خیالبافی کنید و فرصت را از دست بدهید.

اما شاید این پست باعث شود که به خود آیید. همه هم‌نشینانی را که جز اتلاف وقت و افسردگی چیزی برایتان نداشته‌اند، ترک کنید. پیش‌فرض‌های منفی را دور بریزید، آستین بالا بزنید و با ارزیابی دقیق از خودتان و استعدادهایتان، سعی کنید یک انقلاب کوچک در درون خود ایجاد کنید.

در این مطلب با هم مرور می‌کنیم که کارآفرین‌ها و رؤسای شرکت‌های بزرگ دنیا، عملا از چه سنی فعالیت خود را شروع کردند.

البته در همین آغاز متن باید متذکر شوم که سنی که منظور ما از «شروع» فعالیت این نیست که این بزرگان قبل از نقظه عطف زندگی خود کاری نمی‌کردند و بیکار بودند و مهارتی نداشتند.

آنها چون شمایی که استعدادها و توانایی‌های نهانی دارید، هر کدام مهارت‌ها و استعدادهایی داشتند، منتها در یک زمان ویژه، این استعدادها، ناگهان به صورت انفجاری، پرده‌برداری می‌شدند.

بنابراین در رشته پست‌هایی تاریخچه شرکت‌های مهم و مؤسسان آن را خیلی مختصر و مفید مرور می‌کنیم، تا ببینیم که مؤسس یا مؤسس‌های آنها، در زمان تأسیس شرکت خود چندساله بوده‌اند.

 

ادامه مطلب